onsdag 6. mars 2013

Utplassering PFO 28.02.13 Dag 4

På torsdag fikk jeg i oppgave å måle og tegne opp et av kjøkkenene på Norema og deretter finne ut hvor mye det kom til å koste. Jeg begynte med å måle og skrive ned målene.
Etter å ha målt kjøkkenet satte jeg i gang med å tegne. Jeg tegnet i målestokk 1:20.
Det var ikke alle symbolene jeg kunne, men jeg fikk hjelp fra de som jobber på Norema.
Da jeg hadde tegnet ferdig kjøkkenet skulle jeg finne pris på alle frontene, benkeplatene osv. Jeg brukte Noremas prisliste til å finne navn og priser og skrev dem ned på et papir. Jeg nummererte også skissen så det skulle være enklere å finne ut hva for eksempel benkeplaten kostet.

I tillegg til å lære å måle og tegne kjøkken har jeg lært nye ord og begreper som for eksempel foring. På kjøkkenet jeg tegnet er det foring mellom oppvaskmaskinen og veggen. Dette er blant annet for at ikke døren på oppvaskmaskinen skal komme for nært veggen i tilfelle veggen skulle være skjev eller ujevn.
Jeg ble ikke helt ferdig med å skrive ned alle prisene, men skal fortsette neste gang.








Kompetansemål: bruke digitale verktøy, tegneutstyr, materialer og teknikker fagmessig

1 kommentar:

  1. Hei Malin,

    Kan du ta bilder og skrive litt om laminatbenkeplater på bloggen din? Vet de har mange fine på Norema, både 3 cm, 4 cm og komprimertlaminat.

    Hva er prisforskjellene her - og hva koster f.eks en benkeplate i heltre i forhold?

    SvarSlett