onsdag 10. april 2013

Utplassering PFO 04.04.13 Dag 8

På torsdag kom det ei fra Røroshetta/Røros Metall som fortalte om og hadde med seg komfyrvakt. Komfyrvakt er en sensor som slår av komfyren hvis kjelen blir tørrkokt eller en plate blir stående på. Dette er for å hindre brann. Det finnes forskjellige komfyrvakter, men den som hun fra Røros Metall hadde med seg var en som plasseres i ventilatoren over komfyren. Den måler temperaturen på komfyren ved hjelp av sensor, men reagerer ikke på damp. Hvis temperaturen øker til brannfarlig nivå kuttes strømtilførselen til komfyren. Sensorenheten over komfyren gir beskjed til bryterenheten som ligger bak komfyren dersom det blir for høy temperatur. I tillegg til komfyrvakt lærte jeg også en del om ventilasjon og kjøleskap.

På slutten av dagen fikk jeg i oppgave å lage prisskilt med før og etterpris til enkelte varer. Først fant jeg originalprisen og deretter regnet jeg ut ny pris. Til slutt printet jeg ut prisene og satte dem på riktig vare.






1 kommentar:

  1. Og hva er så en induksjonstopp kontra en vanlig keramisk topp?

    SvarSlett