torsdag 3. januar 2013

PFO plan


DEL 2: ELEVENS PLAN FOR PROSJEKT TIL FORDYPNING


Elevens navn: Malin Steffen Berg
Skole: Bodin videregående skole og maritime fagskole Skoleår: 2012/2013

Utdanningsprogram: Design og Håndverk
Programområde: Interiør vg3, utstilling vg3
Ansvarlig lærer:

Kompetansemålene er hentet fra nasjonal læreplan, se del 1
Prosjektet utgjør ca 49 timer
Prosjektet skal gjennomføres i tidsrommet: 24. januar – 16. mai
Dager/dato: Torsdag
Kl. : 12.00 – 15.20


A .
Vurderingskriterier, se del 1


Her skal skolen informere om og drøfte sammen med eleven hva det vil bli lagt vekt på når faget/prosjektet skal vurderes (Kjennetegn for kompetanse)

- bruke digitale verktøy, tegneutstyr, materialer og teknikker fagmessig 
- analysere kundebehov, veilede kunder og skissere interiørideer 
- analysere og vurdere innhold og omfang av ulike interiøroppdrag






B.
Planleggingsdel.


Her skal eleven, i samarbeid med skolen, lage en plan for den praktiske gjennomføringen av prosjektet/faget. Hvis faget går over et skoleår må det lages plan for hver termin.




Planen er gjennomgått av faglærer:







C.
Rapport

Eleven skal hvert halvår lage en rapport/dokumentasjon for gjennomføringen av faget/prosjektet.


Krav til rapporten:

Rapporten skal innholde tekst og bilder.

Forside med illustrasjon

  • Innholdsfortegnelse
  • Innledning
  • Lokal læreplan for faget
  • Elevens plan
  • Logg for hver dag
  • Rapporteringsskjema, med tilbakemelding fra arbeidsplass
  • Halvårlig oppsummering og vurdering:


Observasjoner. Hva så du?
Arbeidsoppgaver. Hva har du gjort?
Hva du har lært?
Hvilke kompetansemål nådde du?
Hva er du fornøyd med?
Hva fungerte dårlig?
Har du forslag til forandringer?
Annet


D.
Tilbakemelding og vurdering til eleven.


Her skal skolen gi eleven tilbakemelding/vurdering med utgangspunkt i vurderingskriteriene (kjennetegn for kompetanse)






















Karakter: …………..


Dato:
Tilbakemelding til eleven er gitt av: ……………………………………..
(sign)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar