torsdag 6. september 2012

Mitt moodboard



Mitt moodboard viser tydelig hva jeg liker og hva jeg interesserer meg for. Bildene på moodboardet er delt inn i fem forskjellige kategorier: 
  • Produkt
  • Mote
  • Arkitektur
  • Interiør
  • Profilering
Produkt:
Lee Stafford Poker Straight Shampoo, iPhone 4s og "Brukbar Glass" fra Ikea.

Lee Stafford valgte jeg å ha med fordi jeg bruker den og er veldig fornøyd med den. I tillegg har den en sterk og fin rosafarge som jeg syns passer godt inn i moodboardet.
iPhone 4s valgte jeg fordi jeg har en selv. Jeg har hatt mange mobiler før, men ingen har vært så bra som iPhone. I tilleg liker jeg designet på den.
Brukbar Glass valgte jeg fordi jeg likte den klare og blåe fargen i glasset og fargen går også igjen både i bakgrunnen og i noen av de andre bildene.

Mote:
Sko fra Christian Louboutin, bilde med veske og sko fra Louis Vuitton og bilde med klær fra Mango.

Skoene valgte jeg fordi jeg elsker sko fra Christian Louboutin. Jeg eier desverre ingen selv men ønsker meg selfølgelig et par en eller annen gang. Den røde sålen er det typiske kjennetegnet til Christian Louboutin.
Louis Vuitton valgte jeg fordi det også er et stort og kjent merke sånn som Christian Louboutin, men der er det mer klær, vesker og annet tilbehør. Jeg likte kontrasten mellom den hvite vesken og bakgrunnen og de oransje skoene. 
Mango valgte jeg fordi jeg har mange klær derfra og liker å handle på Mango. De har fine klær som ikke koster for mye. Bildet likte jeg fordi kjolen/genseren kommer veldig godt fram og fargene passer godt til resten av moodboardet.

Arkitektur
Empire State Building og Chrysler Building

Empire State Building valgte jeg fordi jeg alltid har vært så fascinert av bygningen. Jeg liker måten den strekker seg over alle de andre bygningene og arkitekturen. Det jeg likte med bildet var alle de varme fargene både på himmelen og på selve bygningen.
Chrysler Building valgte jeg fordi den er i art deco stil. Jeg valgte å ta et bilde der man ikke ser hele bygningen, men ser deler av toppen på bygningen. Jeg liker det spisse som kommer i kontrast med det runde.

Interiør
Kontorinnredning fra Bolia
Jeg valgte bildet fordi det er moderne og er fylt med kontraster. Jeg liker også de rette linjene og at det er veldig geometrisk. 

Profilering
"Deadmau5" logo og "McDonald's" logo

Deadmau5 valgte jeg fordi jeg liker skriften på teksten og "musehodet" til høyre. Deadmau5 er en musikkprodusent/Dj som jeg hører mye på. Jeg liker også logoen fordi den kan variere veldig mye.
McDonald's valgte jeg fordi det er kanskje en av verdens mest kjente logoer. Den store og gule M'en kjenner man raskt igjen. Jeg liker at logoen er så enkel og kun har en bokstav, men allikevel kjenner folk den igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar