lørdag 15. september 2012

PFO - Utplassering

Jeg har fått utplasseringsplass hos interiørkjeden Åhléns og jeg hadde min første dag torsdag 13.09. Jeg ble veldig godt tatt imot av de som jobbet der og lærte mye forskjellig i løpet av de tre timene jeg var der. Det første jeg gjorde var å bli kjent med butikken, deretter ryddet jeg litt i hyllene så det så ordentlig ut. Jeg lærte om de forskjellige avdelingene og "catwalken" som går fra inngangen til kassen midt i butikken. Litt senere på dagen fikk jeg se en video om Åhléns.
Så fikk jeg opplæring i kassa og skal fortsette med opplæringen neste gang. På slutten av dagen hjalp jeg til med å fylle varer i hyllene.

Første dag på Åhléns var veldig bra fordi jeg ble tatt godt imot og jeg lærte mye på kort tid. Jeg tror jeg kommer til å trives godt der på utplasseringene fremover.


Fargepsykologien i bildene under varierer veldig. For eksempel de to øverste bildene har veldig varme farger som skaper ro og harmoni. På bildet med borddekkingen er det litt mer farger, men også her er det rolige og svakt kulørte farger. De nederste bildene (eggeglassene, putene og "lip balmene") har svært kulørte farger. Det vil si at fargen er sterk og kraftig og at det er tilsatt lite eller ikke noe hvit og svart. Innimellom varene med sterke farger finner man også litt hvite varer.

Senga som står utstilt i butikken er nok det største blikkfanget i butikken. Dette på grunn av de varme fargene, de ulike mønstrene og det lille frokostbrettet med vekkerklokke og diverse såper/kremer. Men det er også på grunn av størrelsen at sengen er et blikkfang. 













1 kommentar:

  1. Høres ut som det ble en bra første dag i utplasseringen Malin! Neste gang kan du forsøke å finne ut om hvordan de butikkansatte setter opp utstillingene på Åhlens? Føler de noen "regler" for kjeden? Eller får de stille ut som de selv ønsker?

    Kan du linke læringen til noen av kompetansemålene dine (elevens læreplan?)

    SvarSlett